T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / TUZLA - Tepeören Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı Sınıf Rehberlik Programı

Saygıdeğer öğretmenlerimiz, sınıf rehberlik programı örneği yayınlanmıştır. 

SINIF REHBERLİK PROGRAMI’NIN AMAÇLARI

Sınıf Rehberlik Programı, 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen Türk Millî Eğitimi’nin Genel Amaçları ile Temel İlkeleri ve 2023 Eğitim Vizyonu esas alınarak hazırlanmıştır. Program 2023 Eğitim Vizyonu’na paralel olarak sadece beceri kazandırmayı değil, öğrencilerin edindikleri bilgileri beceriye, becerilerini de görgüye taşımalarına katkı sağlamayı amaçlamaktadır. 

Bu kapsamda program ile aşağıdaki genel amaçlara ulaşılması hedeflenmektedir.

-Öğrenme yaşantıları yoluyla kendini tanıyabilen,

- Kendi ve başkalarının duygularını anlayan ve kendi duygularını ifade edebilen,

- Kişiler arası iletişim becerileri ve karakter güçleri gelişmiş,

- İçinde bulunduğu çevresine ve topluma uyum sağlayabilen,

- Problem çözme ve karar verme becerilerine sahip,

- Kendine uygun ders, dal/alan ve meslek seçebilen,

- Akademik planlama ve kariyer planlama yapabilen,

- Hayat boyu öğrenme modelini alışkanlık hâline getiren,

- Çalışarak üretmenin önemini benimseyen,

- İyi oluş düzeyleri yüksek,

- Kök değerleri gelişmiş bireyler yetiştirmek amaçlanmıştır.  

 

SINIF REHBERLİK PROGRAMI’NIN TEMEL İLKELERİ

 

1. Programda tek bir modele dayanmak yerine özellikle gelişimsel, güçler temelli, problem odaklı ve kültürel farklılıkları dikkate alan bir yaklaşım benimsenmiştir.

2. Akademik, kariyer ve sosyal duygusal gelişim alanlarında bilişsel ve psiko-motor (devinsel) davranışların kazandırılması amaçlanmış olsa da duyuşsal davranışların kazandırılmasına daha çok odaklanılmıştır.

3. Program gelişimsel bir yaklaşımla geliştirilmiş olup her üç gelişim alanındaki kazanımlar birbirinin temeli ve birbirini tamamlayan bir yapı içermektedir.

4. Programda tüm kazanımların oluşturulmasında bireysel farklılıklar dikkate alınmıştır.

5. Bu program Millî Eğitim Bakanlığının tüm eğitim ve öğretim kurumlarındaki öğrencilere yöneliktir.

6. Gelişim ihtiyaçları dikkate alınarak hazırlanmıştır.

7. Programda dördüncü sanayi devriminin sonucu olarak bireyin göstermesi (sergilemesi) beklenen “21. Yüzyıl Becerileri” olarak adlandırılan yeni nesil becerilere odaklanılmıştır. Bu amaçla, akademik, kariyer ve sosyal duygusal gelişim alanlarına bu yeni nesil becerilerle ilgili yeni yeterlik alanları ve kazanımlar eklenmiştir.

8. Program hazırlanırken hem bireye hem de topluma karşı sorumluluklar gözetilmiştir.

9. Program öğrenci merkezli bir anlayışı temel almaktadır.

10. Bu programda kazanımlar öğrenciyi aktif kılan ve yansıtıcı düşünme gerektiren niteliktedir. 

 

SINIF REHBERLİK PROGRAMI’NIN UYGULANMASINA İLİŞKİN İLKELER

 

1. Programın uygulanmasında bilimsellik esastır.

2. Bu program bireysel farklılıkları temel alır.

3. Program büyük ölçüde sınıf rehber öğretmenlerinin katılımıyla uygulanmakla birlikte bazı kazanımlar okul rehberlik öğretmenlerinin eş güdümüyle yürütülür.

4. Program öğrenci, öğretmen, yönetici ve velilerin iş birliği ile yürütülür.

5. Program öğrenci merkezli anlayışa sahiptir.

6. Program uygulanırken kazanımlar haftalara dağıtılmış olsa da uygulayıcılar ihtiyaç duydukları takdirde kazanımların sırasını öğrenci, okul ve bölge özelliklerini dikkate alarak değiştirebilirler. 

 

Örnek Sınıf Programına Ulaşmak İçin Tıklayınız... meb_iys_dosyalar/34/32/767103/dosyalar/2023_10/02122424_Sinif-Rehberlik-Programi.xlsx

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 02.10.2023 - Güncelleme: 02.10.2023 12:38 - Görüntülenme: 129
  Beğen | 0  kişi beğendi